Monika

Nazywam się Monika Diurczak. Z zamiłowania do dzieci zostałam nauczycielem edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, oraz logopedą. Wiem, że chcę pracować z dziećmi i z nimi wiążę moją pracę zawodową. Swoje kwalifikacje stale podnoszę na licznych kursach i szkoleniach specjalistycznych, oraz w praktyce. Jestem terapeutą ręki I i II stopnia, terapeutą karmienia, terapeutą orofacjalnym oraz certyfikowanym TRE® Providerem . Moje 10 lat pracy z dziećmi nie zamieniłabym na żadne inne doświadczenie, choć bywały lepsze i gorsze. Z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że te trudne chwile spowodowały mój wzrost. Pomimo oporu ze strony systemu, a z moich chęci do wprowadzania ciekawych i kreatywnych projektów zdecydowałam się na pracę z dziećmi na swoich zasadach, dzięki temu przeplatam różne metody pracy, integruję to co znane z tym co nieznane, dostosowując do potrzeb danego dziecka. Obecnie łączę zdobytą wiedzę podczas studiów i specjalistycznych szkoleń z kreatywnymi rozwiązaniami dotyczącymi: rozwoju świadomości, pracy z ciałem i uwalnianiem napięć z ciała, pracy z emocjami, jogi, medytacji, metod mindfulness dla dzieci. W 2019 roku rozpoczęłam przygodę z medytacją. Na początku nie rozumiałam co mnie do niej przyciągało. Stopniowo zaczęłam się oswajać, poznawać czym jest i z czym “to się je”. Urzekła mnie i zabrała do tego stopnia, że nie wyobrażałam sobie porzucenia tej „magicznej drogi”. W pewnym momencie mojego osobistego „medytacyjnego rozwoju” pojawiło się zagadnienie medytacji dla dzieci. Nie przeszłam wobec tego tematu obojętnie, ponieważ pracując z dziećmi cały czas poszukiwałam metod relaksacji i widziałam zapotrzebowanie na nie. Niestety przez ten czas, nie udało mi się trafić na taką metodę relaksacji, która by mnie-specjalistę w pełni satysfakcjonowała. Zastosowane metody były „OK”, ale nie miały w sobie tego „WOW”, które od pierwszego doświadczenia dała Medytacja Sensoryczna Madzi i Krystiana. Równocześnie poszukiwałam sposobów na zarządzanie emocjami i powrót do stanu równowagi podopiecznych, który jest niezbędny do rozwoju zarówno małego jak i dużego człowieka. Widzę jak wielkie znaczenia dla harmonijnego rozwoju dziecka ma wyregulowany rodzic, jak bardzo emocje rodziców przenoszą się na dzieci. Dziecko jest ,,emocjonalnym sejsmografem" dla sytuacji rodzinnej, po nim widać czy ziemia jest spokojna, czy się trzęsie. Staram się CAŁOŚCIOWO patrzeć na Dziecko, jego Rodzica i dostrzegać w nich przede wszystkim CZŁOWIEKA. TRE® kieruję do Rodzica, ale efektem ubocznym „zaopiekowanego” Rodzica jest również i „zaopiekowane” Dziecko. WYREGULOWANY EMOCJONALNIE RODZIC TO WYREGULOWANE EMOCJONALNIE DZIECKO. Natomiast Medytacja Sensoryczna, to narzędzie które wzmocnią w dziecku miłość, spokój i odwagę, a efektem ubocznym jest pogłębiona relacja Dziecko – Dorosły. W swojej pracy wspieram się olejkami eterycznymi klasy terapeutycznej zarówno podczas zajęć z dziećmi, jak i sesji TRE® z dorosłymi . Cenię sobie naturalne sposoby dania o zdrowie. A olejki są właśnie takim darem od natury, który pozwala w świadomy sposób czerpać z jej zasobów i zmieniać jakość życia. Oba narzędzia, które stosuje w swojej pracy troszczą się zarówno o Dziecko, jak i o Rodzica, pogłębiają wzajemne relacje i pięknie się przenikają wspierając wewnętrzną harmonię życia rodzinnego.